شمعدانی هاے لب تاقچــه دلــ

با چـراغ ِ تـو خـــانه روشـن مـی شود ..

شمعدانی هاے لب تاقچــه دلــ

با چـراغ ِ تـو خـــانه روشـن مـی شود ..

0182. برای شهید علی خلیلی

شنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۲۰ ب.ظ

 راستش چند روز پیش داشتمـ به دوستی مــی گفتمـ که دوست دارمـ یک روز بیایــمـ بنشینــمـ تکلیــف

 خودمـ را با امــر به معـروف و نهی از منکر روشن کنمـ .. روشن کنمـ که وظیفه امـ در قبال َ ش چیست ،

 که اصلا کار درست چیست ؟! مثلا حداقل کار درست ِ من ِ محجبــه در قبال وضعیت ظاهـــری حجــاب

 امروزی شهرمـ چیست ؟! مثلا وظیفه ی من ِجوان در قبال سنت ها و رســـومـ اشتبــاه کــه اصلا هیـچ

 سنخیتی با اسلامـ ندارد چیست ؟! اصلا چطور باید فرهنگ سازی کرد ؟! مثلا چطور باید فرهنگ حجاب

 را که الان فرسنگ هاست جامعه امـ با آن فاصله دارد را جا انداخت ؟! اصلا از من یک نفر چطور برمی آید

 ذهن هایی را که پر شده از مُدو لباس و آرایش و پَست تفکراتی از این دست را که فقط باعث کوته فکری

 و فاصله گرفتن از انسانیت همـ جنسان من می شود را با مفاهیمـ عظیمی مثل حجاب ، مثل انسانیت ،

 مثل علمـ آموزی ، مثل مهربانی ، مثل کمک به همـ نوع و.. آشنا کرد ؟! اصلا چطور می شود گوش ِ شان

 را بدهکار این حرف ها کرد ؟!

 راستش بعد از شنیدن قصه ی تو .. قصه مظلومانه ی تو .. حالا دیگر آرامـ و قرار ندارمـ که بدانمـ حقیقتا

 وظیفه ی من در قبال ِ این مهمـ چیست .. باید نشست با یک بزرگتری مباحثه کرد ، مثلا راه اندازی یک

 کارگاه مباحثه ای با راهنمایی یک درد آشنا که راهکار های خوبی ارائه شود برای من و امثال من .. به

 گمانمـ این حداقل کاری ست که شاید خوشحالت کند .. که شاید کمی دل خون ما را درمان باشد ..

 که تو بشوی آغازگر راهی که پیش از این تلاشی برای َ ش نشده بود ..

 

 + برای شهید امر به معروف و نهی از منکر علی خلیلی ..

 

 + طرح های ادامه مطلب کار بچه های زحمت کشی ست که وتــر عزیز ازمـ خواسته بود انتشارش دهمـ و

  اگر شد مطلبی برایش بنویسمـ ..

 

  • خانومـ ِ میمـ

نظرات  (۴)

  • واقعیت سوسک زده
  • من خودم فکر می کنم اگر منکر مثلا همین بد حجابی آنقدر زیاد شده که آدم می ماند جطور این همه را نهی کند برای معروف که جا تنگ نشده اگر آدمهای درد آشنا خودشان دست به نشر معروف بزنند با عملشان با حرفشان معروف ذاتا آنقدر جاذبه دارد آنقدر نور دارد که بدی منکر را رسوا کند آنوقت راه باز می شود برای کارهای بیشتر ...
    پاسخ:

    معروف آنقدر جاذبه دارد .. دوست داشتمـ ..

    امام خامنه ای
    بارها گفتیم نهى از منکر زبانى جایز و واجب و وظیفه ى همه است؛ در هیچ شرایطى هم ساقط نمیشود
    ۱۳۸۰/۰۵/۱۱

    اللهمـــ ارزقــنا توفیقـــ الشهادة فی سبیلکـــ 



    پاسخ:
    حق! حرف ِ حق جواب ندارد ..
    اشک ....اشک .. اشکهایم مگر مرا بتو برساند ...
    هیچ چیز دیگری ندارم ....
    تقدیم تو اشکهای من که حاصل خون دل خوردنهایم هست ...
    بد حجابی ریشه هایی دارد . ریشه اش چیست ؟ اعتقاد ضعیف  . و ریشه ی اعتقادات ضعیف ؟ ....
    آه خدایا تو را دوست دارم ولی گویا نمی شناسم ....
  • مـَـ ه جَـبـیـטּ
  • خیلی سعی میکنم برای امر و نهی
    اما
    همیشه یک جای کار میلنگه!
    پاسخ:
    آه .. آره .. خیلی می فهممت!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">