شمعدانی هاے لب تاقچــه دلــ

با چـراغ ِ تـو خـــانه روشـن مـی شود ..

شمعدانی هاے لب تاقچــه دلــ

با چـراغ ِ تـو خـــانه روشـن مـی شود ..

0226.دل اگر تاریک اگر خاموش بسم الله نور

شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸ ق.ظ

 خانه باید پنجره های بزرگ رو به جنوب داشته باشد . پنجره هایی که خانه را روشن کند . جوری که آدم

 در زیر نورش مو هایش را شانه کند و در روشنایی صبحش کتاب بخواند و بوته ی توت فرنگی َ ش را پشت

 پنجره هایش بگذارد . در آفتاب سر ظهرش سبزی معطر خشک کند و با خواهرش در نوری که افتاده روی

 گل های فرش سایه بازی کند . خانه باید نور داشته باشد تا زنده کند آدم هایش را .

 گفته بود _ پیام بر  عزیزمان که سلام خدا بر او باد _ آن خانه ی بعد از دنیایمان ، آن خانه ی خاکی ِ یک

 متری ِ بعد از مرگمان تاریک است ، نور می خواهد.گفته بود و حتما دلش سخت نگران ما بود و او مهربان تر

 از خودمان به ما بود . گفته بود نور بردارید برای خودتان . مبادا تاریکی بترساندتان . مبادا دل نگران شوید .

 گفته بود نماز شب چراغ راهتان است . چراغ بردارید و نورانی کنید قبرتان را . خانه بدون نور آدم را پریشان

 می کند . چراغ بردارید که خانه ی آدم باید نور داشته باشد .

 

 1.پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) فرمود: « قبر هر روز با پنج جمله، ندا می‌دهد: من خانه تنهایی هستم،

  پس انیس وهمرازی به سوی من بیاورید. من خانة تاریکی هستم، پس به سوی من چراغ همراه آورید.

 من خانه خاکی هستم پس فرش همراه داشته باشید، من خانه فقر و نداری هستم، پس [سرمایه و] گنج

 همراه بیاورید و من خانه مارها هستم پس پادزهر با خود حمل کنید؛ اما هم راز، تلاوت قرآن می‌باشد، امّا

 چراغ [قبر] پس نماز شب است،و اما فرش، پس عمل نیک، و گنج [عالم قبر] [کلمه توحید و گفتن] لا اِله اِلّا

 الله است، و پادزهر آن، صدقه است].

  • خانومـ ِ میمـ

نظرات  (۷)

  • ذره ی ناچیز
  • خیلی خوب
    اجرکم عندالله

    یازهرا...
    سلام " هو " ی عزییز...
    من بالاخره از کنکور برگشتم :)

    وااای اتاق من اصن روشن نیست. ساعت 10 صبحش با 10 شبش فرقی نداره :(
    فقط سر ظهر یهو خیلی روشن می شه :)
    پاسخ:
    سلام :)
    سلام علیکم مومن
    امان از تاریکی قبر
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
  • فاطمه علا
  • ممنون. خدا خیرتون بده.
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام آبجی 

    اوه خدای من عالی بود ...
    :)
    پاسخ:
    سلام خانوم :)


    سلام
    پس گلدار صورتی رو چه کار کردید؟
    پاسخ:
    سلام .
    پاک شد .

    و وبلاگ شما چی شد ؟!
    من برگشتم به همون خونۀ قدیمی، «کُنج دنج» که حالا شده «حیاط خلوت». فقط موقتاً تعطیله تا شرایطم مساعد بشه.
    پاسخ:
    ان شاءالله شرایطتون زودتر مساعد بشه.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">